Udvikling og læring

Det er vores opgave, at finde ud af at skabe lige præcis det, der skal til for, at hver enkelt ung kan få succes og føle, at de lykkedes godt. For det er lige der, hvor der er trivsel og oplevelse af succes, at der kan ske læring, og at det største udviklingspotentiale er.
Vi tror på, at tryghed skaber fundament for trivsel, udvikling og læring.

Struktur

Struktur og forudsigelighed skaber tryghed og ro til nyindlæring for alle mennesker – og i særdeleshed for vores unge. Vi skaber derfor en struktureret hverdag, som giver vores unge den største ro og de bedste muligheder for at indlære så mange gode rutiner som muligt, som de skal bruge i voksenlivet.

Anerkendende principper

Vi mener, at alle mennesker vokser af anerkendelse – og på, at en positiv indgangsvinkel skaber bedst mulighed for udvikling.

Fællesskab

Vi arbejder ud fra tanker om, at mennesker udvikler sig i samspil med andre mennesker. Relationen mellem de unge og os ansatte er derfor af afgørende betydning for, at de opnår selvtillid og selvværd. For at kunne udvikle egenidentitet er det vigtigt at have en fornemmelse af sin rolle i grupper og fællesskaber. Det at have et ansvar i en gruppe gør, at man føler sig værdifuld og vigtig.

Ligeværdighed

Vi behandler vores unge ligeværdigt og med kærlig hensyntagen til deres muligheder, vanskeligheder og begrænsninger.

Vi arbejder med gode aftaler frem for restriktioner og forbud, fordi vi mener, at det skaber bedst mulighed for at kunne tage ejerskab og ligeværdighed og respektfulde relationer.